Marras

Kalaisa marraskuun viikonloppu

Auto kohti Vanniemeä aurinkoisessa pakkassäässä perjantaina puoliltapäivin Tapsan kanssa. Vanniemessä oli kaikissa majoissa porukkaa ja se on hienoa että tukikohtaa käytetään pitkälle syksyyn.

Muikkuverkkopalju veneeseen ja teetätti hieman töitä kun lahti oli kolmen sentin jäässä. Onneksi isommat veneet oli jäätä hieman särkeneet. Tapsa souteli niemen taakse ja laskimme verkkomme Mannen harvojen verkkojen väliin. Sen jälkeen ajelimmekin kotiin odottelemaan seuraa päivää.

Kovat Korhoset Inarilla jälleen 19.8-27.7.2017

Lähtö reissuun alkoi klo 04.33 Saimaanharjulta.Lappeenrannasta haettiin Hanski,Petu ja Jussi.

Mikkeli-Jyväskylä-Oulu-Rovaniemi-Sodankylä-Inari-mökille Partakkoon. Matkaa taitettiin Mikkeli-Jyväskylä väliä lukuun ottamatta poutasäässä. Perinteisten kahvi- ja ruokataukojen jälkeen saavuimme määränpäähän n. klo 22.00. Välttämättömien tavaroiden purkamisen jälkeen maistuivat Martin lämmittämä sauna sekä pienet näkäräiset. Väsyneet matkamiehet lipuivat unten maille hieman puolen yön jälkeen.

Heinä
2017

Kesän lämpimin viikonvaihde kalastuksen ja muun puuhastelun merkeissä

Perjantai-iltapäivä ja auton keula kohti Vanniemeä. Kyydissä erilaista pikkutavaraa korjauksia varten Vanniemen tukikohdassa...

Touko

Viiden sangon iltapäivä

Kello 16.45 sunnuntai-iltapäivästä puhelin soi ja Juha soitti innoissaan. 'Nyt niitä tulee sankoin joukoin' eli silakoita nousi litkalla mielin määrin.

Kauden viimeinen pilkkireissu Utulaan 22.4.2017

Kauden viimeinen pilkkireissu sovittiin Leksan kanssa lauantaiaamuksi ja hän olikin meidän pihassa jo ennen auringon nousua eli kello 5.

Tammi

Ahvenen kokoisia kaloja Pyhäjärveltä 22.1.2017

Huonosti nukuttu yö takana flunssan takia, nokka aivan tukossa klo 5 sunnuntaiaamuna. Kamppeet kasaan ja jo illalla Varpu oli tehnyt eväät valmiiksi, aamusta keitteli kahvit termariin ja jälleen kerran Karia noutamaan...

Syys
2016

Aikaisia herätyksiä ja kirkkaita kaloja syyskuun viikonloppuna

Lauantaiaamu ja kello neljä herätys. Aamupala (lasi mehua ja pakolliset pillerit), Varpulla kuppi kahvia ja Kari taisi keittää jopa aamupuuron. Puoliviideltä auton nokka kohti Vaalimaata, Kari poimittiin matkalla kyytiin, tankkaus Teboilin kylmäasemalla ...

KORHOSET TAAS INARILLA 2016

PERINTEINEN ISÄT-POJAT  -REISSU 14.8 - 22.8 2016 Tsiuttajoen kalamajat.

Reissussa mukana Leksa, Hanski, Petu ja Kari.

Jussi ei tällä kertaa päässyt mukaan.

Kuusamon pilkkiviikot 2016

Kuusamon pilkkiviikot 8.4-16.4 2016. Mukana reissussa ainakin Pena, Leksa, Kari, Varpu, Pekka, Eki, Pirjo, Pete, Jaana, Terttu ja Jorma. Imatralta Kake, Martti vaimoineen ja kaksi Aria, Luumäeltä Emppu ja Juha. Muualta reilut 400 osallistujaa.

Helmi

LUK:n pojat Alaskassa kesällä 2015

... jäädessä vielä leiriin huilailemaan. Kello napsahti kuusi aamulla ja lupa astui voimaan, joten syöttiä veteen. Kalaa oli taas paljon nousemassa ylävirtaan, joka oli hyvä merkki.

Kikko heitti perhoa ja minä lippa+perho tandemia. Ei kulunut kauaakaan, kun Kikon perhoa vietiin rajusti. Melko keveillä vermeillä kalastellut kaveri taitoi hommansa kun käskytti noin kymppikiloisen kingin ...

Marras

Perinteinen silakkaretki Klamilaan

Jo perinteeksi muodostunut silakanpyyntiretki Klamilan venesatamaan marraskuun viimeisenä sunnuntaina lähti käyntiin sateisesti Karia odotellessa jo ennen aamukahdeksaa.

Kari tuli paikalle ja pakkasimme kalastuskamppeemme Karin autoon. Onkivavat piti vielä hakea varastolta ja eikun matkaan. Sää oli harmaan sateinen koko matkan, mutta perille päästyämme sade ja tuuli hieman hellittivät.

6. KORHOSTEN KALAREISSU INARIIN 16.8-25.8 2015

Kalaretkelle lähtivät:Leksa,Hanski,Jussi,Petu ja Kari.Lähtö tapahtui Leksan pihalta 16.8 klo 18.15.Autossa Hanski toivoi että kestäisi rengas vähän kauemmin kuin viime vuonna.[trailerin rengas räjähti Savitaipaleen ja Suomenniemen välillä].Lämmintä oli lähtiessä ja toivotaan Inarille samaa keliä.

Tarkoitus on ajaa menomatka reittiä Lappeenranta-Saimaanharju-Mikkeli-Jyväskylä-Oulu-Rovaniemi-Ivalo-Inarissa oleva Tsiuttajoen lomakylä.

Saavuimme sumuiseen Napapiiriin ja lämpötila mittarissa oli 0 astetta.Sodankylän korkeudella aurinko paistoi täydeltä terältä ja kello oli 6.30.Viimeistä edellinen ajovuoron aloittaa Hanski ja pikataival jäi Leksalle.

Ivalossa kävimme tankkaamassa viikon bensat moottoriin ja ohrapirtelöitä lomaviikolle!

Määränpää on Tsiuttajoen kalamajat Leila ja Martti Alatosen lomakylä .Joka on meille entuudestaan tuttu majoituspaikka.

SM-kesäonki 2015

Tässä tuntoja kun olin mukana SM-kisojen järjestelykoneistossa Samin vasempana takajalkana.

Kaikki alkoi jo keväällä Kuusamon pilkkiviikoilla kun Kainulaisen Sami otti yhteyttä ja ilmoitti heidän saaneen taas kerran kesäongen järjestettäväkseen Saimaan kanavalla ja Kansolassa.

Oma hommani alkoi heti sen jälkeen kun varailin kylmäautoa Laihasen Jarilta. Muitakin tarvikkeita mietittiin ja mm. teltat, grilli, pöydät tarkastettiin alkukesästä. LUM:iin Petri Lipsaseen olin yhteydessä kalamarkkinoilla ja häneltäkin varattiin pöytiä ja tuoleja.

Kanavakonttoriin olin yhteydessä Vasaran Arttuun ja sieltä selvisi että meitä varten oli sillalle tehty sähköpistoke.

Pesä Ysien tyttöjä värvättiin alkukesästä valvontahommiin yhdessä Lantan Villen kanssa.

Kesäkuussa oli hyvät harjoituskisat eli Eläkkeen saajien PM-kisa Kansolassa Huhtiniemen Jorman ja Korhosen Leksan kanssa. Heinäkuun puolivälissä kilpaonginnan SM-kisa hevoshaassa (jossa ei nyt hommia juuri ollut). Vielä heinäkuun loppupuolella Eläkeliiton SM-kisa yhdessä Huopaisen Erkin kanssa ja nyt oli rutiinit jo kohdallaan.

Touko

Komea kala Munaluodon selältä

Samuli Poutanen ja 6,3 kg punalihaista Munaluodon selältä...

Saantiaika 21.05.2015 n. klo 19:30. Olin yksin uistelemassa.

Munaluodon kohdilla olin laittanut kaikki kuusi vapaa vetoon ja ei mennyt pitkään kun ulommaisen plaanarivavan räikkä alkoi huutaa vimmatusti. Näin kun kala hyppäsi ilmaan ja huomasin heti että nyt on ainakin kolmen kilon lohi kiinni. Uistin oli laskettu niin pitkälle että kalan todellista kokoa ei tuossa vielä pystynyt hahmottamaan. Siinä sitten äkkiä kelaamaan muita uistimia pois tieltä samalla katsoen kun Ambassadeurin siimaa viedään puolalta kymmeniä metrejä hurjilla syöksyillä.